Güneş Sigorta Mary ile IRC2 sınıfında TEB Özel Bankacılık-TAYK Deniz Kuvvetleri Kupasında 6. TEB Özel Bankacılık TAYK Sahil Güvenlik DEYH IRC Birinciliği Yat Yarışlarında ise 4. olduk ⛵️

Yarışmaktan çok büyük keyif aldık, her zamanki gibi çok şey öğrendik, maalesef çok hata yaptık ama geçen seneye nazaran çok daha hızlandığımızı gördük. Açıkçası yaptığımız yarışlar teknemizin çok güçlü olduğu seyirleri ve hava koşullarını içermiyordu ama sürekli ön saflarda mücadele etmeyi başardık. Yeterince hızlı olamadığımız için puanımızdan dolayı bu kadarını yapabildik.⛵️Özellikle DEYH yarışlarında çok kritik yerlerde yaptığımız ve bize çok uzun sürelere mal olan hatalarımızı yapmasak kürsü görebilirdik.

DzKK yarışında rüzgarsızlık bizi çok zorladı. Yarışın 1. etabı çok güzel başlamıştı ve hersey plana uygun ilerliyordu ama daha yarışın 2. Saatinde kararsızlaşan hava tüm planlarımızı bozdu ve rakiplerimizden ayrılarak farklı hava koşullarında gitmeye başladık ve maalesef onlar kadar süratli olamadık. Sabaha karşı filonun ön kısmına yaklaşır gibi olsakta Çanakkale boğazına onlardan sonra girdiğimiz için fark sürekli açıldı. DzKK nın 2. Etabıda bizim için çok iyi başladı uzun bir süre böyle devam etti ama gece yarışın tüm dengesi değişti ve maalesef sabah gün ağarırken geçtiğimiz rakiplerimizi tekrar geçmek zorunda kaldık. Bir kısmını geçebildik ama bir kısmını maalesef geçemedik ve yarışı genelde (2 etap sonucunda) 6. Olarak tamamladık.

DEYH de Sığacık yarışları düzensiz rüzgardan ötürü maalesef 2 kez başlatılıp iptal edildi ve ilk gün yarışsız geçti. 2. Yarış günü Çakabey etabı ise oldukça sert hava koşullarında yapıldı. Başlangıçta sağnaklarda 30 knota yaklaşan bir rüzgar şiddeti ile başladık. Furni kanalına doğru rüzgar 15-20 knota düşsede kanal sonrası ortalama 25-30 arasına oturdu. Biraz fazla güvenli yarıştık ve bundan dolayı hiçbir sorun yaşamadık ama biraz daha teknemizi yükleyip çok daha yüksek ortalama hızlara ulaşabilirdik. Günün sonunda yarışı 2. Bitirip puanımızdan dolayı 5. Olduk. Turgutreis koy içi yarışlarında Cuma günü sert rüzgardan ötürü yapılamadı. Ertesi gün ise hakemler cuma günü yapılamayan yarışlarıda Cumartesi gününe ekleyerek 3 yarış planladı ve tüm yarışlar ortalama 14-22 knot arası rüzgarda yapıldı. 2 adet şamandıra ve bir adet coğrafi yarış sonucunda IRC2 filosunda yarışı 4. Sırada tamamladık. Hızlarımız geçen seneye nazaran çok daha iyidi, çok daha iyi yarıştık ama çok kritik yerlerde biraz hata yaptık ve bu bizim kürsümüze engel oldu. Sonuç olarak her ne olursa olsun haftanın sonunda çok büyük bir keyif aldık ve aralıksız yarıştığımız için biraz fazla yorulduk ? Sonuçtan bağımsız Mary ile her havada yelken çok büyük keyif veriyor ve teknemizi çok seviyoruz ☺️

Filomuz inanılmaz rekabetçi ve bir o kadar keyifliydi. Yarışmaktan çok büyük bir keyif aldık, bundan dolayı yarışa katılan tüm dostlarımızı tebrik ederiz, hepsinin ellerine sağlık ⛵️☺️ Bir tebrik ve teşekkür de tabiiki kulübümüz TAYK’a ☺️ Her şey çok güzeldi ve çok güzel olmaya devam edecek ☺️

Gelecek sene DzKK yarışlarının 50. Yılı olacak. İnşallah bu harika takımımız ile gelecek sene ve senelerde de aynı mücadelede yer bulabiliriz. Yarış ile ilgili ufak bir önerimizde olacak. Bu sene Bozcada etabı sayesinde DzKK da çok yorulmadık ama sonrası o kadar yoğunduki açıkçası çok yorulduk. O masmavi sular üzerinde yarışmak dünyanın en keyifli işlerinden birisi ama bu tempoda gerçekten çok zor ve biraz yarışma heyecanı kaçıyor ? DzKK yarışı İstanbul-Bodrum direk rota ve sonrasında hiçbir yarış olmasa çok daha özel olur diye düşünüyoruz ☺️⛵️

Gelecek yıl çok daha başarılı olmak üzere ☺️